top of page

הטרנדים התזונתיים החמים של 2021


פוסט לשנה חדשה

הגיע הזמן לסכם אותה גם תזונתית וקולינארית. בשנת הקורונה, 2020 חלקנו הפכנו לבשלנים וחלקנו התמכרנו לוולט, נראה שכל בן אדם שני התחיל לצום לסירוגין, לא לאכול גלוטן ופחמימות או להתמכר אליהן.

ומה צפוי לנו בשנת 2021 בתחום התזונה ואכילת הוולנס?

למרות שהיינו שמחים לשים מאחורינו את מיסטר קוביד 19, המגמות התזונתיות בהחלט יושפעו מהשנה החולפת:


תזונה ותוספים תומכי חיסון

2020 לימדה אותנו להיות מכווני מטרה ולדאוג למערכת חיסון כמה שיותר איתנה,

מגמת התזונה ותוספי התזונה שתומכים במערכת החיסון ומגנים מפני כל מיני מוטציות למינהן עדין תהיה איתנו. צריכת ויטמיני D, C ואבץ, חיזוק בפטריות מרפא, ירקות, תבליני וצמחי מרפא (ג'ינג'ר, כורכום, זוטא) ותבשילים ומרקים תומכי חיסון ילוו אותנו לפחות עד הקיץ.


תזונה טריפטופנית שתרים לנו

את משלוחי הגלידה והקראק פאי להרמת מצב הרוח תחליף תזונה טריפטופאנית. טריפטופאן היא חומצת אמינו שהופכת בגוף לסרוטונין, אותו חומר (מוליך עצבי) שגורם לנו להרגיש ממש ממש טוב. אנחנו רוצים ממנו והרבה אחרי כל הדאונים והחרדות שעברנו לפני כל בידוד או בדיקת קורונה.

מאכלים שיש בהם טריפטופאן הם סויה, חומוס שעועית, בקר וביצים.


חזרה למקורות

השנה אנשים ינטשו שיטות תזונה אזוטיות, מזונות על יקרים מארצות רחוקות ויחזרו אל הפשוט, האקולוגי והמקומי.

את הג'וג'י ברי והאסאי יחליף הרימון והתפוח, את כל האבקות וההבטחות יחליפו ירקות עונתיים תוצרת חקלאים ישראלים. פשוט יהיה המתוחכם החדש כי למדנו שכשהמציאות מורכבת ומבודדת

נהנה מהמקומי והבסיסי ונעשה ממנו מטעמים. וכשכדור הארץ בקריסה בואו נתחשב בו ונציל אותנו.

למגמה הזאת נכנסת גם העדפה לתזונה מן הצומח. מגמה הפוכה מהטרנד הבא:


קטוגנים שגילו את האור (וגם את השומן מתחת לעור)

אל מול כל הפחמימות שריצדו לנגד ענינו ברשתות החברתיות התגברה מגמת הקטוגנים. הניזונים על שומן ובשר שמן ונמנעים מכל מערכת יחסים עם פחמימה, כולל ירקות כמו גזר, דלעת וקולורבי.

המגמה הזאת הולכת טוב גם עם צום לסירוגין – אכילה בחלון קטן של שמונה שעות ביממה וצום בשאר הזמן, על מנת לחדש תאים, להרוויח אנטיאייג'ינג ולהרזיה. יש שימשיכו לאמץ לפרקים את הצום ולשלב פחמימות. השנה עדין ימשיך הפלרטוט עם שני האלמנטים האלו.


ביחדנס

השנה נאכל ביחד, נבשל ביחד, נרזה ביחד. הדגש יהיה על חוויית האכילה המשותפת של איחוד המשפחות המורחבות שהופרדו בקורונה, תהליכי בריאות ודיאטה שיהיה בקבוצה ובקהילה תומכת. אנשים ירצו לצאת מאחורי המסך ולהיות עם נושא התזונה והאכילה ביחד.


ועד שנוכל לעשות את זה פנים מול פנים נחווה את הביחד בתכנית הליווי תזונה לחיים בזום


bottom of page