top of page

המלצות לטיול כריסמס חנוכה בחיפה ואיך נהנים בחופש מתזונה נכונה


פוסט לשנה חדשה

אצל רוב האנשים יציאה מהשגרה, כמו חופשה, אירוע או מסעדה מביאה למצב של הכל או כלום:

או שאני "משחררת לגמרי" או שאני "נמנעת" והרבה פעמים מפצה על זה אח"כ. אלו ציטוטים שאני שומעת שוב שוב.


אבל באתי לדבר פה על נצנצים ולהמליץ על קפיצה קטנה לחו"ל קרוב קרוב,

בלי אלפי טפסים למלא ובדיקות pcr. ועם אוכל טעים כמובן.

כי בעיני הוא חלק מהנאות החיים. ובואו נראה איך עושים את זה נכון.


אז חופשת חנוכה טרום כריסמס בחיפה.

חגיגות יומולדת לילדת האור שלי שנולדה בנר ראשון של חנוכה לפני עשור.

והזדמנות להתנתק ליומיים ממירוץ החיים (למרות שמודה ומתוודה שחזרנו ברכבת של 15:30 וב18:00 כבר התייצבתי בקליניקה ובכיף. מחוייבות למטופלים שלי).



הזמנו לילה במלון קולוני במושבה הגרמנית שנמצאת כמה דקות הליכה מתחנת רכבת מרכז השמונה.

המלון הוא מבנה טמפלרי עתיק עם צוות מקסים. מהחלון צפינו לגנים הבהאיים המרהיבים והמיקום מושלם- רחוב בן גוריון שהוא הציר המרכזי והמנצנץ של המושבה הגרמנית. עצי אשוח, איילים וקישוטי כריסמס עם חנוכיות. שילוב מושלם של הכל.


כך גם שילוב של אוכל בריא עם פינוקים מיוחדים לחופשה. זאת הנוסחה המנצחת.

אני מאמינה גדולה בבחירה ופחות ברגשות אשם.

ביררתי מראש על מסעדות באזור עם אופציות לארוחות טעימות ומזינות וגם כאלו בלי גלוטן לביתי הרגישה לו. במטבח הערבי ,הרווח באזור, זאת לא בעיה.

ממליצה על מסעדת שטרודל שנמצאת בציר הראשי ושומרת על ציביון טעים ואותנטי.

כמו גם מטעמיה המענגים (כזה הייתי אוכלת כל יום) של נאזהה בשוק ואדי ניסנאס הקסום. אליו הגענו בסיור היסטורי וקולינארי עם דניאל סיגלוב, מהנדס מחשבים לשעבר שהבין שהוא אוהב אנשים והפך למורה דרך. אחד הידענים, המצחיקים והמקסימים שבהם.שדאג גם לביתי לאופציות נטולות גלוטן.


אחרי החלק ההיסטורי שכלל פיקנטריות על חיי החברה והאהבה במושבה הגרמנית בחיפה הגענו לואדי ניסנאס לסיבוב ריחות, מישושים וטעימות של 7 מנות.


עכשיו... 7 מנות. ברור שחלקן יהיו מטוגנות, מלאות סוכר, פחות מסוג התזונה שבשגרה.

וזה המקום להדגים את התפיסות הרווחות:

תפיסת או הכל או כלום. "אני משחררת אז כבר עד הסוף". אוכלת כל מה שמגישים (גם אם טעים וגם אם פחות, מגישים עוד. זורמת)


התפיסה הנגדית היא להיות "בשליטה" .לי מאוד קשה עם המילה שליטה. יש בה ניחוח שדה קרב. על מי אנחנו רוצים לשלוט? על הגוף? האכילה?

אז השליטה היא כנראה להמנע כשעוברים בין דוכנים של כל טוב. או לאכול משהו אחד קטן . וכשנמצאים בסיור טעימות זה לא ריאלי בעיני. כי בחרת להיות פה. ויש מצב שעכשיו את מחזיקה את עצמך חזק חזק "כדי לא להתפתות" אבל את לא באמת נוכחת בחוויה וגם יש סיכוי גדול שתפצי על "השליטה" הזאת אח"כ.


מה שבאמת מאפשר לנו בריאות גם גופנית וגם נפשית (ושמירה על משקל) הוא מיפוי ובחירה.

אפשר לברר מראש מול המדריך מה התחנות הגסטרונומיות שצפויות לנו. מה שעשיתי בגלל הרגישה לגלוטן. לקח 2 דקות ועזר. הידע והוודאות כבר מקלים עלינו.


האסטרטגיה הנכונה היא לבחור מה עושה לך את זה ומה פחות.

אז כבר לא חייבים לטעום הכל מכל וגם לא להמנע ולהתאפק.

וכן, נהנתי בהחלט מתבשילי החיטה המסורתיים ומכנאפה טובה שאינם כלולים בתפריט שלי בימי שגרה. כי אני ממש אוהבת ובאתי להנות ולטעום.

מצד שני נהניתי לדלג על קובות ומטוגנים שלא עושים לי את זה. ישבתי לי בנחת להנות מאווירת הוואדי ולהשקיף על המגש שדניאל הביא והתרוקן תוך שניות. להיות גאה ביכולת הבחירה שלי, במה עושה לי טוב פיזית וגם רגשית ולא פחות לשחרר את המעמיס והמיותר לי.


כמו שאני מתכננת מראש מה אעשה ביומיים קסומים בחיפה ונותנת גם מקום לספונטאניות כך גם עם אכילה. ובעצם הזנה. כי זה לא רק האוכל. אלו גם המחשבות שמזינות אותנו וגם הנוכחות ברגעים הקטנים והיפים האלו. שמלחמות מול אוכל רק משבשות.


עוד המלצות על דברים שעשינו בטיול:

נהנינו מתבשיל העולש ועלי הגפן הממולאים במסעדת שטרודל במושבה הגרמנית,


תמיד כיף לנו להגיע גם למדעטק ולבלות בו כמה שעות. הגענו ב15:00 בחג והיה כמעט ריק.


ללכת סתם בסמטאות, להנות מהאורות והנצנצים לאורך כל רחוב בן גוריון עד לגני הבהאיים הנהדרים בהם צפינו גם מחלון חדרנו במלון קולוני.


המלצה סופר חשובה לחזרה לשגרה אחרי חג/חופש - לדאוג מראש למערכת תמיכה ולמסגרת. ריסטארט התזונה שלנו אחרי חנוכה. בו נתייחס לידע, לבחירות ולאסטרטגיות אכילה ולמערכת היחסים עם הגוף והאוכל. הצטרפי אלינו כאן.


bottom of page